Nowatorskie metody edukacji medycznej w Poznaniu
Dodano: 02.11.2010, 10:09
Wykład przeczytany w komputerze, operacja chirurgiczna obejrzana w internecie, a na koniec zajęcia z fantomem z diagnostyki medycznej. Niewykluczone, że już niedługo w ten sposób będzie wyglądało studiowanie medycyny w Poznaniu. Nowoczesne narzędzia do nauczania stają się już koniecznością i powoli, ale nieubłaganie wkraczają do sal wykładowych. Zagadnienia te poruszane były podczas konferencji naukowej "Innowacyjność w kształceniu medycznym - symulacja medyczna, obiektywne egzaminy kliniczne i e-learning", spotkaniu poświęconemu m.in. rozwijającym się w Polsce centrom symulacji medycznej. Konferencję poprzedzi otwarcie pierwszego takiego w Polsce Centrum Symulacjii w Collegium Stomatologicum w Poznaniu. Kolejne mają powstać już niedługo w Katowicach i Warszawie, ale to Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego sprawił, że poznańscy studenci jako pierwsi w kraju będą mieli możliwość korzystania z nowoczesnego narzędzia.
Dzięki symulacjom bowiem młodzi lekarze i studenci mogą sprawdzać się w diagnozowaniu przypadków na fantomach, co w przyszłości pozwoli znaleźć szybciej i bezpieczniej właściwą drogę postępowania z pacjentem. Podczas spotkania będzie można również -w czasie warsztatów - spróbować swoich sił w symulacji. E-learning z kolei jest narzędziem, które właśnie powstaje w Poznaniu. - Jest to forma zajęć, z których można korzystać w sieci - tłumaczy dr hab. Grzegorz Dworacki pełnomocnik ds. nauk podstawowych dyrektora Centrum Nauczania w Języku Angielskim Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. - W tej chwili jesteśmy na etapie wdrażania platformy e-learningowej, ale na razie jest to tylko szkielet, który jeszcze musimy wypełnić odpowiednimi treściami. Nauczanie na odległość to nie tylko korzystanie z sieci, ale również możliwości skorzystania z elektronicznych wersji wykładów (w postaci na przykład nagrań), możliwości uczestniczenia w dyskusji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub forum oraz możliwość kontrolowania wiedzy studenta bez konieczności bezpośredniego kontaktu z wykładowcą. Poznańska uczelnia współpracuje przy tworzeniu platformy e-learningu między innymi z Uniwersytetem Medycznym w Edynburgu. Jednym z nowoczesnych rozwiązań już stosowanych w nauczaniu w Poznaniu jest telemedycyna. Dzięki przekazom z sal operacyjnych młodzi lekarze z całej Polsce mogą na przykład śledzić sposób przeprowadzania skomplikowanych zabiegów w poznańskiej Klinice Otolaryngologii. Żródło: „Głos Wielkopolski” Skomentuj ten artykuł:
Zaloguj się aby dodać swój komentarz.
Komentarze do tego artykułu:
Nikt nie skomentował jeszcze tego artykułu
|
|